سرمايه گذاري در بانک بهتر است يا در بيمه عمر؟- ق 2
راهنما
برنامه ریز و مشاور مالی خانواده

سرمايه گذاري در بانک بهتر است يا در بيمه عمر؟- ق 2

برای پس انداز با هدف سرمایه گذاری برای یک آینده حداقل 15 تا 20 ساله کدام را اتخاب می کنید.

بانک یا بیمه عمر؟       

 

قبل از خواندن ادامه مطلب، چند دقیقه فکر کنید.        

 

شاید شما بانک را انتخاب کنید ولی من بطور حتم بیمه عمر را انتخاب می کنم. چرا؟

پس بخوانید....

فرض کنید هر کدام از ما می خواهیم ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان پس انداز کنیم. من در بیمه و شما در بانک.

 

سوال:

اگر در همان ماه اول برای من و شما حادثه ای رخ دهد که منجر به از کارافتادگی ما شود و دیگر نتوانیم به این پس انداز ادامه دهیم وضعیت ما چگونه خواهد بود؟

جواب:

من تا 90 میلیون تومان غرامت از کارافتادگی می گیرم و غیر از این تا انتهای قراردادم با بیمه، پس انداز ماهی 100 هزار تومانم به عهده شرکت بیمه خواهد بود. اما شما ...... فکر می کنم پاسخ آن را خوب می دانید.

 

سوال:

من خانواده دارم و شاید شما هم داشته باشید یا در شرف آن باشید. اگر در همان ماه اول فوت کنم وضعیت بازماندگان ما چگونه خواهد بود؟

جواب:

شرکت بیمه تا 30 میلیون تومان به بازماندگانم پرداخت می کند و اگر فوتم در اثر حادثه باشد، تا 90 میلیون نیز اضافه خواهد شد یعنی 120 میلیون. اما شما چه؟ وقتی بازماندگان شما به بانک مراجعه کنند بعد از کسر 19 درصد مالیات بر ارث هرچه ماند به آنها خواهد داد.

 

سوال:

اگر به یک از امراض بسیار شایع در جامعه مثل سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، جراحی قلب و پیوند اعضا مبتلا شویم. چگونه تامین مالی می شویم؟

جواب:

شرکت بیمه تا 9 میلیون تومان کمک مالی بلاعوض به من خواهد کرد. اما آیا بانک برای شما کاری خواهد کرد؟

 

باز هم مزایای دیگری هم هست که می توانید در سایر مطالب این وبلاگ بخوانید.

 

و در انتها اینکه بانک سودی که به پول شما می دهد سالی 20 درصد است و بیمه، 18 درصد تضمینی باضافه 2 الی 4 درصد سود مشارکتی یعنی در مجموع بین 20 الی 22 دزصد.

 

خب آیا باز هم تمایل دارید فقط در بانک پس انداز کنید؟


نظرات شما عزیزان:

محمود
ساعت19:20---12 بهمن 1394
با سلام و تشکر از راهنمائیهای با ارزشتان. به نظر جنابعالی اگر بخواهیم مثلا 20 میلیون تومان برای خود یا فرزندم در بیمه جامع(عمر.حوادث.تکمیلی.از کار افتادگی) سرمایه گذاری نمایم آیا در یک شرکت بیمه این کار را بکنم یا در دو شرکت بیمه بصورت جداگانه؟ متشکرم.
پاسخ:سلام و عرض تشکر از اینکه می بینم به فکر آیننده خود و خانواده تان هستید. اما در مورد سوال شما. از لحاظ گرفتن پوشش ها هیچ تفاوتی ندارد. یعنی چه شما در یک شرکت بیمه شوید یا در 2 شرکت، سقف پوشش شما همان 400 میلیون تومان خواهد بود و حداقل سود تضمین شده را نیز هرجا باشد دریافت خواهید کرد. ولی آنچه که تفاوت ایجاد می کند، میزان درصد سود مشارکت است که از صفر تا 7 درصد فعلا بین هر شرکتی متغیر است. البته در حال حاضر بیمه نوین، مجموع سودی مستمر در چند سال اخیر بالای 21 درصد داشته است. من پیشنهاد می کنم اگر بنا دارید 20 میلیون در این مورد سرمایه گذاری کنید، توصیه می کنم حتما با ما تماس بگیرید تا بیمه نامه های متنوع و خوبی را برای شما تهیه کنیم. در انتها موفق باشید


ژیلا ایمانی
ساعت18:14---1 مهر 1394
از اطلاعات ارزنده تان متشکرم

موفق باشید


پاسخ: ممنون از حسن نظرتان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 288
بازدید کل : 36834
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1

free counters
این سایت را حمایت می کنم